Saturday, August 31, 2013

tanda putera




tapi watching tanda putera on merdeka eve
seriously bagi kau goose bump
dah la dgn iklan pasal perajurit yg terkorban semua tu
haih.. belum ape2 aku dah nak nangis

untuk fanatik pr yg meroyan pasal citer ni
tolonglah bunuh diri
korang menyakitkan perut aku
rase nak terberak tengok korang bekap cayanunalip
pegi mampos la dgn so called fakta sejarah engkorang tu
aku hanya mahu percaya ape yg aku mahu percaya
fahamkan.

salute spring watak tun dr ismail played by zizan nin
terkesan sungguh aku
the friendship bond
pheww
sampai pedih mata aku
pasal asyik berkaca-kaca nak nangis
mantap gilerlah lakonan
rusdi ramly as tun abdul razak pun power

aku tanak komen pasal special effect or pasal teknikal
cuma nak citer pasal jalan citer je
watak yg sangat banyak
dan kejadian yg sangat sarat
semua disatukan dengan penuh emosi dan drama
sumpah main emosi dan perasaan kau
feel the message people
betapa susah pemimpin melayu kita dulu
mempertahankan hak ketuanan melayu
manusia tak sedar diri sekarang
buat mcm2 pulak nak tikam bangsa sendiri
gilerbabi betul
benci aku. benci

thanks shumi
thanks to the cast
i love tanda putera a lot

nota kening :
satu je yg aku benci karya shumi ni adalah kavitha sidhu
even tak kena dgn role
semua kau nak ade
ape motif shumi tetap nak selit die aku pun tak tahu
meluat!!!


No comments:

Post a Comment